
De glazenwasser wil graag dat hij regelmatig terug mag komen bij zijn klanten
Beschrijving
De glazenwasser wil graag dat hij regelmatig terug mag komen bij zijn klanten. Vaak laat de glazenwasser weten dat hij langs geweest is door een briefje in de brievenbus te doen. Ook wil de glazenwasser zijn klanten bedanken voor de opdracht, en verleiden hem snel weer te laten komen.
Door de samenwerking van Puntje en Tikkie doet de glazenwasser dat allemaal in één handeling.
Een Puntje is een bedankje. Klanten sparen met Puntjes voor beloningen die de glazenwasser zelf kan instellen, zoals een gratis product. En door de klant middels berichtjes te attenderen op een actie kan de glazenwasser de klant verleiden hem snel weer te laten komen.
Puntjes uitdelen door een Tikkie te sturen
De glazenwasser stuurt een betaalverzoek vanuit de Tikkie-app nadat hij zijn opdracht heeft uitgevoerd. Zodra de klant het betaalverzoek heeft voldaan, worden automatisch Puntjes toegekend. Beloont worden om te betalen!
De glazenwasser stelt uiteraard zelf de beloning in waarvoor gespaard kan worden. Dat kan een gratis product zijn, een extra keer de ramen wassen of een gratis dienst van een bevriende ondernemer die zijn klantenkring graag wil uitbreiden.

Soortgelijke cases
Dit voorbeeld past ook goed bij honden-uitlaatdiensten, oppas of tuinieren.
Benodigdheden
- Puntje app
- Account bij Puntje
- Tikkie zakelijk (indien je het combineert met een betaling)
- Een leuke beloning
Tip
Wist je dat een tikkie betaling in meer dan 60% van alle gevallen direct betaald wordt?